
Facebook er en sosial medieplattform som brukes av et flertall av mennesker til å komme i kontakt med venner og familie, dele sine tanker og meninger, samt holde seg oppdatert på aktuelle hendelser.
Fra 2017 har Facebook over 2 milliarder månedlige aktive brukere.
Dette gjør den til den mest populære sosiale mediesiden i verden.
Det betyr også at Facebook har et stort potensial for merkevarer til å annonsere sine produkter og tjenester til folk som er interessert i det de har å tilby.
Annonsene er vanligvis rettet mot bestemte grupper av mennesker basert på deres liker og interesser. Dette betyr at annonsører kan være mer spesifikke om hvem som ser annonsen deres – noe som fører til høyere konverteringsfrekvens og bedre ROI for dem. . Organisatorisk og personlig målretting Oftere enn ikke vil annonser bli målrettet basert på brukerens personlige opplysninger. Dette lar annonsører sende en spesifikk annonse skreddersydd spesifikt til den enkelte. For eksempel, hvis en bedrift prøver å målrette mot folk som er i slutten av 20-årene og nettopp har uteksaminert seg fra college, vil de kunne vise dem en annonse som inkluderer avgangsbildene deres, med merkelappen «Kom en, kom alle sammen». Sosiale medier har en enorm rekkevidde, så dette er en veldig effektiv måte å målrette mot en spesifikk demografi.
Hvordan annonsere på Facebook
Facebook er en veldig populær sosial medieplattform som brukes av milliarder av mennesker hver dag. Det har blitt et kraftig reklameverktøy for bedrifter på grunn av dets evne til å målrette målgrupper basert på deres interesser og demografi.
Det er to måter å annonsere på Facebook:
– Bruke annonser i Facebooks nyhetsfeed, som er hovedinnholdsfeeden for folk som logger på kontoen sin.
– Bruke annonser i sidefeltet, som er der folk kan finne informasjon om sider de følger og annet innhold som interesserer dem.
Noen tips for annonsering på Facebook:
– Bruk et bilde som annonsens bakgrunn, fordi det vil få mer oppmerksomhet fra brukere som ruller gjennom nyhetsstrømmen.
– Inkluder en kobling til nettstedet ditt i annonseteksten slik at folk kan finne det.
Betalt Facebook-annonseringsstrategier for å øke bedriften din
Betalt Facebook-annonser kan være en fin måte å utvide virksomheten din på. Det er viktig å vite at Facebook-annonser ikke er skapt like. Det finnes mange typer annonser, og hver enkelt er designet for å få et annet resultat.
Det er seks forskjellige typer annonser du kan lage på Facebook:
– Forfremmet innlegg
– Sponsede historier
– Sideinnlegg
– Økte innlegg
– Videoannonser
– Lerretsannonser